Glukosa Tidak Seimbang? Kawal Dengan Sugar Control Set

Assalamualaikum...


Pemyakit Kencing Manis semakin menular dikalangan ramai orang tetapi ramai yang tidak sedar mereka mempunyai risiko yang tinggi untuk mendapatnya. Menurut Persatuan Diabetes Malaysia, sebanyak 1.2 juta rakyat Malaysia menghidapi penyakit kencing manis. Penyakit kencing manis membawa kepada :
  • Penyakit jantung
  • Penyakit buah pinggang
  • Luka lambat sembuh
  • Hilang fungsi saraf
Set Sugar Control Shaklee membekalkan nutrisi lengkap untuk meningkatkan kesihatan pengidap kencing manis.

Kebaikan :
  • Mengekalkan paras gula sihat dalam darah*
  • Melegakan rasa kebas dan semut-semutan*
  • Membantu penyembuhan luka*

Kandungan Set :

Energizing Soy Protein
Merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur . Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai kepada pengidap kencing manis.

Indeks Glisemik menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan impaknya terhada[ paras gula dalam darah. Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai Indeks Glisemik yang tinggi manakala karbohidrat dengan Indeks Glisemik yang rendah memecah gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan. Mengekalkan paras gula rendah dalam darah amat penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangk masa panjang.

Vita-lea Iron Formula
Merupakan multivitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia. Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting sepertimana yang disarankan oleh RDA.Tablet Vita-Lea juga disaluti Spirulina. Dihasilkan melalui kaedah terkini dan teknologi eksplosif dan kompleks, disebut sebagai "Explo-tab". 

Manfaat utama bagi pengidap kencing manis ialah, memberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus. Selain itu ia juga sebagai pelengkap nutrisi dan meengkatkan stimulasi metabolisma.

GLA Complex
GLA Shaklee diekstrak dario Borage yang mengandungi lebih 2 kali ganda GLA dalam EPO. Ia juga 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang merupakan sumber terbaik Omega-6. Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. 

Manfaat bagi pesakit kencing manis ialah, ianya herba tradisi yang merawat ulser, mengeluarkan virus,melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina. Ia juga menghalang komplikasi diabetes - merendahkan gula darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua.

Alfalfa Complex
Alfalfa telah digunakan oleh manusia sejak lebih dari 2500 tahun dan telah dikenalpasti sebagai makanan paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian. Ia membekalkan nutrisi yang mana kebanyakannya tidak terdapat di dalam buah-buhan mahupun sayuran. Ia diperkaya dengan protein, asid amino, klorofil, serat. 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fotokimia. 

Manfaat kepada pengidap kencing manis ialah, mencuci hati, darah dan usus. Ianya adalah makanan sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah, mencantikkan kulit dan menguatkan otot. Ia juga menyingkirkan lemak dan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Selain itu, ia juga melegakan keletihan sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakit.

Sustained Released Vita-C 500mg
Setiap tablet Vita-C Shaklee mengandungi 120mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C di dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas. 

Manfaat buat penderita kencing manis ialah, memperbaiki simptom pendarahan. Kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar. Ia juga membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman serta mengukuhkan sistem imun.

Zinc Complex
Dirumus dari zinc glukonat semulajadi bergabung dengan nutrient semulajadi yang lain seperti kalsium dan serbuk alfalfa untuk menghasilkan zinc yang mudah diserap oleh tubuh kita. Zinc sesuai untuk pengambilan jangka panjang. Ianya berkesan dalam mengeluarkan logam toksik seperti kadmium dan plumbum dari tubuh. 

Manfaat buat insan yang diuji oleh penyakit kencing manis ialah, ia membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin, seterusnya memperbaiki diabetes. Ia juga mempercepatkan pemulihan luka dalaman dan luaran, pemulihan selepas pembedahan, memperbaiki alergik dan bintik di kulit.

Sekian...

0 Yang Cantik Jelita Komen:

Post a Comment