Nasib Seorang Bakers. Haha~

Assalamualaikum..

Heiii.. ape la sedih sangat tajuknya. Hehe. Takde sedihnye. Saje buat gempak. Hehe. My friends dan beberapa readers blog ni mungkin sedia maklum, yang saya merupakan Bakers di Aainaa's Bakehouz. Alhamdulillah, saya suka sgt baking dan deco cake. Banyakkk kek saya buat. Hihihi. Berusaha memenuhi kek impian orang lain. Ngeeee~ Tapi buat masa ni saya sedang bercuti dari dunia baking. Saya tumpu sepenuhnya pada bisnes Shaklee.

Alhamdulillah, smlm genaplah usia saya 30 tahun. Tahun ni special sbb bertukar siri. Haha.. kat sini la tajuknya "Nasib seorang Bakers" Hehe. Kebiasaannya, bakers sibuk buat kek orang lain kan.. tapi kek sendiri tak buat walaupun saya ni kategori 'cake maniac'. Itu normal.

Secara peribadi, saya sukakan hari lahir. Itu salah satu sebab saya suka buat kek. Dan saya suka nak sambut hari lahir lebih-lebih lagi kalau bday org tersayang. Sebab tu jugak saya sanggup susah2 bake kek utk org tersayang. Itu cara saya menghargai kewujudan orang yg saya sayang di dunia ni =) Dan, biasanya seorang ibu takkan pernah lupakan tarikh lahir anak2. Sbb, pada tarikh itulah si ibu bertarung nyawa melahirkan permata hati ke dunia. Dan, seharusnya, seorang ibu patut diraikan pada hari lahir anaknya. Dan, pada hari lahir juga sebenarnya kita patut menginsafi umur yang kita miliki. Semakin meningkat umur kita, semakin dekat kita dgn kematian =)

Ucapan dari kedua ibubapa saya. Kebiasaannya, saya akan hadiahkan sesuatu kat mak bila tiba hari lahir saya. Mak pun, kdg2 bagi juga something wpun kecil dan biasa2. Eh, hati mana tak happy kan? Nak pulak pemberinya Ibu kita yang dah susah2 lahirkan kita =)

Pada hari kejadian, ramai juga kawan2 yang wish thru pm, wall, whatsapp, telegram & sms. Haiiii.. seronok. Rasa terbuai2. Ape yang seronok sangat? Yelah... tiap kali diorg wish, disertakan doa. Kan seronok pada hari tu ramai yg doakan kita murah rezeki, panjang umur, kan? Mudah-mudahan, makbul doa kawan2.. pulak tu ada lebih 40 orang yg mendoakan =)

Hadiah dari Shaklee. Haha.. takdelah. Ni yang saya order sehari sebelumnya. Hmm.. biasanya saya x harap pun hadiah birthday. Tapi, kalau ada pun apa salahnya kan. Hehe. Cuma, saya ni memang sukaaaaaa diraikan. Haha. Eh, tak semestinya kena birthday party ke apa. Kdg2 tu, cukup la sekadar saya rasa hari tu special sikit dari hari-hari lain... contohnya hari tu saya berehat sepenuhnya dari kerja2 hakiki ke... haha. *pemalas* takpun sepotong kek ke... haha... nak jugak kek!

Hmmm... beli je la kek. Thanks Ami sebab hantar sampai ke rumah mlm td. Mengidam kek dah berminggu.. malam td baru dapat. Pagi tadi baru makan. Kan... ni la nasib seorang bakers =D Time bday sendiri, mengharap kek dari org lain. Huihuihuiiiiii~

Kek Roll Kinder Bueno dari Ami. Saje nak merasa. Pulak tu kan saya mmg sukaaaa sangat Kinder Bueno =) Kalau nak merasa kek keju leleh, kek roll ni, boleh la jenguk FB Amie Happy Day. Ami ni tinggal di kawasan Putra Perdana, Puchong. Ada buat delivery ke luar kawasan tp maybe ada cas sikit. Kena tanya Ami ye.

Oklah.. takat ni je cerita entry ni. Sekali sekala cerita lain sikit dari Shaklee kan. Yang special kali ni? Hmmmm... haha. Biarlah rahsia! Apapun, bersyukur masih dikurniakan kesihatan yang baik dan dan rezeki yang melimpah. Semoga berjumpa lagi 4 September tahun depan... InsyaAllah jika umur masih panjang =)

0 Yang Cantik Jelita Komen:

Post a Comment