Batu Feringgi Backpaker

Assalamualaikum...

Ini destinasi hari ke 4 dan 5 - Batu Feringgi. Tak sangka pulak hubby tempah chalet. Silap saya jugak tak tanya betul-betul hari tu. Anyway, memang best la tempatnya. Chalet ni hubby jumpa thru blog.

Ini FB dia..


Chalet ni ada dua unit je. Owner dia melayu. Kami panggil Kak Ros. Satu malam RM150. Tapi saya tak pasti if rate lain time cuti sekolah or etc.
View dari dalam. Memang senang kalau nak mandi pantai. Dekat je...

Bilik dia pun not bad. Ada aircond. Cuma, kalau menginap di chalet tepi pantai ni, kena bersedia emosi bab lantai berpasir. Biasalah kan. So, nasihat saya.. bawak la selipar bilik. Dalam hati saya, "menyesal tak minta banyak2 selipar bilik dari Anuar Cititel. Hehe". Ye laa... sebab saya tak tau nak duk tepi pantai =P
Ada iron! Penting tu. Saya ingatkan takde iron. Susah payah saya iron baju siap-siap kat Cititel. Hehe.
Kat beranda. Makan kat situ syokkk sangat. Sambil dipupuk bayu laut. Kalau menginap di chalet, jangan lupa bawak makanan banyak2. Terutamanya untuk breakfast or supper. Bawak yang simple je. Contohnya kek lapis atau gulung, roti dan jem, jus oren, kopi 3 in 1, dan lain-lain.. ikut kegemaran masing-masing. Yelah, bukan senang nak dapat feel makan tepi pantai kan. Nak pulak kita yang duk kat bandar ni. Selain tu, dapat jimatkan kos makan di kedai. Terutamanya yang ada anak kecik. Hehe.
 
Jangan risau pasal toilet. Toilet dia selesa. Water heater pun ada.

Lepas lunch kat beranda, kami rehat-rehat dulu. Dah petang, dalam kul 5.30 tu.. kami turun la ke laut. Meraikan anak-anak yang dari tadi excited. Kesian.. duk kat Cititel tu tak jumpa kolam budak. Isk iskkkk..
Kalau datang pantai, jangan lupa bawak acuan sand castle tu. Sian diorang.. takde pulak alat nya. So terpaksa la guna tangan, bentuk-bentuk je sendiri. Idea buat longkang tu pun, sebab nak bagi diorang rasa seronok tengok air masuk dalam kolam buatan diorang. Haha.
Haa... gigih kan, buat longkang. Tiap kali air masuk, menjerit-jerit suka. Hehe.

Dah nak senja... moh la balik ke bilik.
View waktu senja... Nak tengok matahari terbenam katanya...

Malam tu, keluar jugak la berjalan-jalan kat pasar malam Batu Feringgi. Saje nak pantau suasana. Hehe. Nak shopping tu, takde la sangat. Kalau 7 tahun lepas, excited ke sini sebab memborong CD ataupun DVD. Skrg ni takde dah nak beli nya. Nak beli beg ke apa-apa tu, memang saya tak minat sangat. Last, anak yang sempat rembat patung Frozen dan Ultraman. Hmmm.... layannn...
Balik dari pasar malam, hujan lebat pulak. Hubby dah start rasa tak sihat. Dah mula ada simptom demam dan selsema. Cepat-cepat bagi sepeket Nutriferon dan sebiji Vitamin C yang di patah dua. Nutriferon ni memang sentiasa ada dalam handbag. Kalau anak demam pun boleh bagi utk cegah dari melarat. Nak pulak time kita bercuti ni kan.

 Alhamdulillah esoknya, dengan izin Allah.. hubby tak jadi demam. Risau jugak kalau demam sebab dah nak balik Puchong, kan. Lepas check out terus menuju ke Jeti. Naik feri pulak kali ni.... Dan terus menuju ke rumah... =)

Okay habis dah cerita di Penang. Semoga ada sedikit perkongsian yang bermanfaat =)


Tuan puan juga boleh check website AGODA untuk survey harga promosi hotel di Pulau Pinang

0 Yang Cantik Jelita Komen:

Post a Comment