Klorofil & Alfalfa

Assalamualaikum...

Hari ni nak bercerita berkenaan klorofil. Apa yang istimewanya klorofil dan apa contoh-contoh tumbuhan dalam keluarga klorofil. Nama klorofil ni berasal dari bahasa Greek lama iaitu chloros (hijau) dan phyllon (daun). Klorofil ini merupakan zat yang membawa warna hijau kepada tumbuh-tumbuhan. Ia juga merupakan zat makanan yang sudah beribu tahun akrab dengan sel-sel tubuh manusia.

Tahukah anda?
Klorofil boleh didapati daripada sayuran hijau seperti barli, spirulina, alfalfa, brokoli, wheat grass dan banyak lagi.

Klorofil berperanan melakukan proses fotosintesis, di mana ia mensistesis oksigen dan karbohidrat daripada karbon dioksida yang diserap menggunakan tenaga sinar matahari kepada tumbuh-tumbuhan. Fotosintesis ini juga penting kepada manusia kerana sebahagian besar gizi berasal daripada tumbuh-tumbuhan.

Hasil kajian mendapati, pengambilan makanan tinggi klorofil dapat membantu mendapatkan kualiti kesihatan yang baik. Klorofil juga banyak digunakan dalam mengubati beberapa penyakit :
  • Jantung
  • Kanser
  • AIDS
  • Asma
  • Diabetes
  • Pneumonia (radang paru-paru)
  • Kusta
  • Artritis
  • Jerawat
  • Radang tenggorok
  • Radang pankreas
  • Radang gusi
  • Iritasi usus
  • Kemurungan
Klorofil juga dipercayai dapat mencegah implikasi, meningkatkan daya ketahanan tubuh dan mengatasi anemia.

Dalam produk Shaklee, suplemen yang mengandungi tinggi klorofil ialah Shaklee Alfalfa Complex. Shaklee Alfalfa Complex merupakan satu formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s.

Keistimewaan Alfafa keluaran Shaklee? Shaklee hanya menggunakan alfalfa terbaik yang tumbuh di California yang kaya dengan pelbagai zat termasuk kalsium fosforus, zat besi dan magnesium serta klorofil, bioflavonoid, pelbagai mineral dan vitamin. (It is organically grown, using the tender green leaves not the stems of the plant. The raw powder is pressed into easy-to-swallow tablets (with very low heat to preserve natural enzyme activity)

Keistimewaan Shaklee Alfalfa Complex :

1) Alfalfa Complex dibuat dari daun alfalfa bermutu tinggi yang ditanam di California, USA yg kaya dengan pelbagai jenis zat.

2) Ditanam tanpa pertisid, racun kulat, bacteriosides, hormon sintetik dan bahan kimia.

3) Mempunyai akar tunjang 6meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat mineral daripada mendapan di dalam
tanah.

4) Tiada silica gel (Perbezaan vitamin organik bukan sintetik/tiruan)

5) Mengandungi vitamin B6, U, K dan D serta mineral yg penting iaitu :-

* Kalsium – membina dan mengekalkan tulang dan gigi; membantu darah membeku, membantu dalam kecergasan dan daya tahan; mengawal rentak jantung, melegakan saraf.

* Zat Besi – diperlukan dalam pembinaan hemoglobin; membantu pengangkutan oksigen di dalam darah.

* Kalium – perlu bagi saraf otot, tindakan jantung dan tindak balas enzim; juga untuk digests lemak.

* Fosforus – diperlukan untuk tulang yang normal dan struktur gigi. Saling berkait dengan tindakan kalsium dan Vitamin D. Meningkatkan peranan tisu saraf.

* Klorin (klorida) – elektrolit penting yang membersihkan dan menyucikan badan; mengawal metabolisme lemak, gula dan kanji.

* Sodium – mengawal keseimbangan cecair di seluruh badan, meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah, mengaktifkan limpa, usus dan fungsi perut.

* Silikon Magnesium – membantu badan untuk menangani sembelit; ketahanan saraf; melindungi kulit dan badan, dan merangsang fungsi otak.

Shaklee Alfalfa Complex tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis, pewarna, bahan pengawet tambahan, fungisid, bakteriosid, hormon2 sintetik, pengawalatur tumbesaran atau bahan-bahan kimia
Firman Allah SWT :
Maksudnya : Dan Dialah yang menurunkan hujan dari langit lalu Kami tumbuhkan dengan air hujan segala jenis tumbuh-tumbuhan. Kemudian Kami keluarkan daripadanya tanaman yang menghijau.
(Surah Al-An'am 6:99)

Hubungi saya untuk mendapatkan ready stock, konsultasi percuma, harga istimewa menepati bajet & keistimewaan sebagai pelanggan aainaa-nadirah.com
ATAU
Klik di bawah untuk pembelian secara online menggunakan kad kredit/ kad debit. Anda tetap akan menikmati After Sales Services dari aainaa-nadirah.com


0 Yang Cantik Jelita Komen:

Post a Comment