Kisah Motivasi dari Presidential Master (Shaklee) Cery

[Cerita Magika... Manisnya bisnes inj]

MLM juga bisnes,bukan sesuatu yang hina..asalkan produknya halal dan sistemnya menepati syariah... Hasilnya sangat manis..bukan angka jadi ukuran tetapi nilai keatas hidup orang lain itu yg lebih bermakna..Alhamdulillah

Feel free to share and like
MCsKK



Nak tidur dah tapi nak kongsi sesuatu yang terbuku dihati.. Alhamdulillah sekarang keluarga Jutawan (dari bisnes Shaklee) dah membesar...ramai diantara mereka yang bukan sahaja meraih 4-5-6 angka.. tetapi saya percaya mereka beroleh kegembiraan yang lebih berharga dari wang ringgit....

Kadang terfikir gak, kenapalah saya start lambat bisnes ni...dah kenal Shaklee lama dah since 2005...tapi lambat bertindak untuk menjadikannya mata pendapatan..kenapa? sebab saya tak nampak peluang.. lagipun selesa dah.. jumlah pendapatan kami suami isteri pun dah puluh ribu (i sikit je. hubby la yang byk..hihi tapi kira jumlah berdua yer..hihi)...sebab tu tak nampak kenapa kena buat extra biz..TETAPI bila pindah KL.. tekanan hidup kat KL.. saya kena gak start buat sesuatu,,.. Apr 2010 bermula segalanya...time tu sebenarnya taknampak lagi peluang bersama bisnes ni.. sbb takde pun rolemodel yang dpt dijadikan bukti...takde lagi dlm grup yg cecah 5-6angka,yang skor itu ini,jadi taklih nak guna cara headhunting,tp headhunting mmg tak patut pun.. org takde kredibiliti dan takde nilai je yang gune cara headhunting....hihi....

Terus terang, awal2 dulu saya takde apa nak tunjuk.. kereta pun time tu vios je....takde crv ke X6 ke fiesta ke.. takde semua2 trip2 oversea ni..material2 sume takde..bonus pun rm25hinggit sah2 takde sape nak pandang,blog pun org tak kenal... muke pun blum comel lagi..haha..total leader pun takde lagi sangat.. apatah lagi master.. takde master lagi dlm grup... sekarang terlebih2 plak......nak taknak kena redah jer....Saya amik pendekatan tackle hati mereka dulu.. sentuh hati mereka dahulu... Saya tak suke ajak2 orang dgn tunjuk bonus statement orang lain,tunjuk kereta besar ,umah besar tp bukan saya punya. ..kalau nak tunjuk pun, saya nak tunjuk sesuatu hasil sendiri. ..bukannya pung pang hasil orang lain.... Sekarang ni pulak ada grup lain yang headhunting ajak orang join shaklee bermodalkan bonus statement saya RM205K.. terang2 publish kat wall FB mereka.. hellloooo..statement tu tahun lepas punya yerr..... basi dah angka tu..... sekarang saya dah pergi jauh kedepan dari angka itu....dah macam filem Alice in Wonderland pulak..hihi..kepada sesiapa yg terlibat,silalah beretika dalam menjalankan bisnes online..harap yang terlibat itu baca status ni dan sedar diri.

Kembali ke cerita asal.. atas sebab push factor takmo dah busy kerja 7hari seminggu,tak sanggup dah redah jem,taknak dah semua tu walaupun kerja di company gah Petronas.. taknak dah....maka saya teruskan niat nak buat bersungguh biz online..redah jer...just do it somenting yang u suka...

Sekarang?
happy bukan sebab dah sampai puncak dgn income 6-7angka.. tapi sebab ada ramai anak buah dah stabil dgn income lebih dari ape yg mereka nak.. dan saya bertuah dapat raaamai 'anak'.. baru saya tahu sebenarnya ramai lagi yang saaangat memerlukan pendapatan ..hatta RM500 tambahan dlm sbulan pun sangat besar buat mereka... Agaknya kalau saya tak start buat,saya tak dpt rasa manisnya 'membantu' orang....airmata gembira...

Saya start lambat sebab lambat nampak peluang.. macam anda sekarang sangat beruntung.. dah nampak terang benderang peluang siap ada bukti lagi mereka2 yang dah berjaya..jadi tak tahulah tunggu apa lagi.. tapi saya tak salahkan anda.. sebab saya dulu pun taknak buat sebab tak jumpe push factor..hihi ..TAPI jangan lambat sangat mcm saya.. kenal 2005. tapi 2010 baru nak start fokus buat... 2014 baru menuai hasil maksimum.. kalau start 2005 agaknya blum umur 30 dah jutawan I...hihi..Jadi jangan fikir lama sangat sebab anda perlu 3-4tahun untuk menyemai,menyiram dan membesarkan 'benih yang anda semai'...kalau anda tunggu lagi 3-4 tahun baru nak start, nanti nak tuai hasil kene tunggu lagi 3-4tahun.. Jadi its now or never...

Tepuk dada tanya diri sendiri...duplicate dan hormatilah mentor anda.. mentor ni tak semestinya rank master....apa yang boleh saya kongsikan...sekiranya anda berdaftar dibwh mana2 pengedar dari susurgalur master dari keluarga Jutawan seperti dlm gbr dibwh..mereka sangat hebat..dan anda bertuah....tahniah..
Okey gudnite youoll




0 Yang Cantik Jelita Komen:

Post a Comment