Kesan Pengambilan ESP Ketika Hamil

Assalamualaikum...

Selalunya saya share pengalaman & kesan pengambilan ESP ketika hamil mummy² hebat di luar sana. Kali ni, saya nak share pengalaman saya sendiri pula sebagai peminum tegar ESP. 
  • Atasi rasa cepat lapar - Kerap terasa lapar ni biasa sangat pada ibu² hamil. Jadi, saya akan ambil ESP di awal pagi, di antara waktu makan ataupun sebelum tidur.
  • Rasa lebih bertenaga - Ketika mengandung yang ke 4, saya sangat sibuk dengan urusan rumahtangga, anak² dan juga tempahan kek. Pernah saya tak tidur semalaman, tak makan kerana terlalu mengejar masa untuk siapkan tempahan kek. Jadi saya alas perut dengan ESP dan ianya dapat mengekalkan tenaga saya.
  • Tiada strechmark - Mimpi ngeri, kan bila tengok perut bertanda². Bukan setakat strechmark, malah kulit gatal² di perut pun tiada. Rasa aman sangat kandungan kali ni. Protein penting untuk sel kulit yang sihat.
  • Kulit berseri - Bukan nak perasan, tapi memang macam tulah. Hehe. Takde la kulit² kering, gatal²... rasa suka je tengok kulit sendiri.
  • Berat badan memuaskan - Saya ni kategori kurus, kecik. Jangan tak percaya, berat saya di awal kehamilan hanya 39kg. Sebelum bersalin 48kg. Hehe. Dan, baby saya lahir dengan berat 3.5kg. Wowwww...! Alhamdulillah, takde masalah nak turunkan berat selepas bersalin.
Okey, ini pula penemuan saya terhadap kesan pengambilan ESP selepas bersalin. Bila tengok kesannya, makin berkali² lagi saya jatuh cinta dengan ESP. Memang superB!
  • Tenaga yang cukup untuk meneran - Alhamdulillah, tadi saya dah bagitau berat saya, dan berat baby saya. Bayangkan berapa banyak tenaga nak guna untuk keluarkan baby seketul tu. Body dia memang gebuuuu. Tembam pulak tu. Sebelum masuk Labour Room, saya minum lagi ESP. Alhamdulillah, selesai melahirkan, saya masih ada tenaga. Takde la saya lemah², pitam²... rasa lega je.
  • Kulit baby gebu sangat! - Part ni memang takde kompromi! Gebu, lembut. Sekarang dah 6 bulan dah dia. Kulit dia mantain putih. Alhamdulillah, kulit dia cantik dan tak terlalu sensitif macam kakak long dia. Masa mengandung kak longnya, saya minum soya homemade dan satu jenama lain. Memang berbeza.
Okey dua sahaja. Lain² review saya akan kongsikan dalam entry lain. Pada saya, ESP merupakan suplemen protein lengkap dan terbaik. Soya Shaklee merupakan non GMO Soy! Ianya soya berkualiti tinggi. Saya bukanlah penggemar soya. Tapi ESP ni memang kegemaran saya!

[ Promosi sepanjang September 2015 ]
Promosi ESP ---> KLIK SINI
Baca Lagi Tentang ESP ---> KLIK SINI
Cerita Kehamilan ---> KLIK SINI
Testimoni ESP ---> KLIK SINI

0 Yang Cantik Jelita Komen:

Post a Comment