Bisnes Tanpa Modal Loan Bank atau Upah Artis

Assalamualaikum....semoga semua yang meluangkan masa membaca blog ini di beri rezeki yang halal & keberkatan hidup oleh Allah hendaknya.

Hari ini saya nak share tentang posting dari Presidential Master Shareeza ( a.k.a Master Cery) dari blognya di sini.

Semoga apa yang dikongsikan oleh beliau dapat memberi manfaat kepada mereka yang ingin memulakan bisnes dengan zero modal ( kecuali bil elektrik....hehehehhee)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Menariknya bisnes shaklee saya tanpa modal loan bank ataupun upah artis terkenal atau iklan berbayar kat tv3.

Biasanya kalau nak iklan kan produk kat TV, kosnya sangat tinggi cecah puluhan ribu, begitu juga kos untuk bayar model2 artis iklankan produk atau pun letak sepanduk2/billboard kat tepi highway tu. betul tak?

Saya start dengan bisnes ni 5 tahun yang lepas, cuma ada Rm200++ kat dalam dompet, saya buta IT,saya tiada blog,FB saya pun malu2 kucing ja time tu, diri sendiri pemalu tahap maksima, maluuu nak bukak mulut cerita pasal produk atau peluang bisnes.Bercakap memang tak reti

Bagaimana saya nak upah artis atau iklan kat kat TV ataupun iklan online kalau saya cuma ada RM200?

Haa itulah MENARIKnya. Saya upah diri saya sendiri. Saya gunakan diri sendiri untuk 'mengiklankan' produk saya. Blogspot free. Fb pun free time tu.

Mudah sangat, Ya, nampak mudah sebab orang kenal saya sekarang ja, time saya dah tuai hasil, tu yang nampak mudah.Cuba tanya apa saya buat 5 tahun lepas, lebih tepat lagi apa saya buat 2tahun pertama.

Inilah yang saya buat rutin setiap hari 'upah diri sendiri yang ZERO time tu', cabar diri setiap hari ,Aktif Blogwalking sehari 20x, update blog 2-3x sehari, posting kat FB 6x sehari, aktif fb-walking setiap hari.

Setiap hari, Bukan buat bila suka. Kenapa setiap hari? Sebab saya bukan siapa2. Kalau sekejap buat sekejap tidak, bagaimana orang nak nampak. yer tak.

Haa. Tiada lagi rahsia.

Ini antara muka2 yang asalnya zero, lama2 mereka jadi 'artis' dalam bisnes Shaklee
Dan nak bagitahu satu lagi point menarik bisnes yang tak perlu kos yang tinggi ni, bukan saya seorang yang jadi model tak berbayar, tetapi saya ada puluhan ribu 'model tak berbayar' dalam group saya. Menarik.

Kalau saya seorang yang 'buat iklan tak berbayar', impaknya let say 5%, tapi kalau 20ribu orang dalam organisasi saya ' buat iklan tak berbayar'.. agak2 besar tak impak?..hihi

Tapi jangan tak tahu, saya start dengan diri saya sendiri, sebelum lahirnya puluhan ribu 'model tak berbayar' yang buat iklan tak berbayar tu.
Tiada jalan singkat menuju kejayaan. Saya ulang, Nak tahu mudah tak mudah, Haa cubalah. blogwalking sehari 20x, update blog 2-3x sehari, posting kat FB 6x sehari, aktif fb-walking setiap hari.

0 Yang Cantik Jelita Komen:

Post a Comment