Ketahui Kepentingan Kesihatan Wanita

Assalamualaikum & Good Day Semua...

Yang bernama wanita, jom baca ni.

Kesihatan amat penting bagi seorang wanita kerana mereka memainkan peranan penting dalam menjaga kesihatan keluarga dan orang di sekelilingnya. Kita dapati yang wanita sering sibuk dengan kerja rumah dan karier mereka namun ramai yang tidak ambil peduli dengan kesihatan mereka.

Wanita melalui beberapa peringkat perubahan hormon di dalam kehidupan mereka iaitu dari peringkat baligh kepasa kehamilan dan putus haid. Setiap peringkat kehidupan yang dilalui memelurkan penjagaan yang istimewa. Diet yang seimbang, senaman dan makanan tambahan yang betul sangat penting untuk mereka kekal sihat dan mencegah daripada penyakit yang berkaitan dengan usia seperti kencing manis, kanser dan penyakit jantung.

Docosahexaenoicacid (DHA) dan Eicosapentaenoicacid (EPA)

  • Merupakan asid lemak omega 3 yang dikenalpasti dapat memberikan sokongan nutrisi bagi menyokong tahap kolesterol yang baik sekaligus menjadikan jantung yang sihat.
Gamma Linolenic Acid (GLA)
  • Telah digunakan secara tradisional untuk keselesaan semasa kitaran bulanan atau haid termasuk da[at membantu melegakan kesakitan atau masalah yang dialami ketika haid seperti ketidakselesaan, sakit kepala dan boleh juga membantu menangani gejala-gejala yang biasa berlaku sebelum putus haid.
Calcium, Magnesium, Vitamin D dan Mineral Zinc, Copper dan Manganese
  • Memelihara tulang yang sihat merupakan satu lagi masalah wanita yang perlu dititikberatkan. Dianggarkan sejuta rakyat Malaysia (80% terdiri daripada kalangan wanita) kurang kesedaran berkenaan bagaimana untuk mengekalkan tulang yang sihat. Mengambil kalsium, magnesium, Vitamin D, dan zinc mineral, tembaga dan mangan dalam diet harian dapat membantu dalam pembentukan dan penyenggaraan tulang² dan gigi yang sihat.
Polypenol Nutriens
  • Kesihatan payudara dan servikal juga semakin penting kepada wanita. Diet yang kaya dengan nutrien polifenol seperti Resveratrol dan asid Ellagic yang ditunjukkan di dalam kajian amat berguna terutamanya dalam menyokong kesihatan wanita.
SHAKLEE menyarankan VIVIX dan Set Kesihatan Wanita bagi kesihatan optimum!

OmegaGuard

OmegaGuard Shaklee merupakan suplemen diet yang mengandungi minyak ikan. Setiap hidangan OmegaGuard memberikan 1000mg asid lemak Omega-3 termasuk DHA dan EPA.

GLA Complex


GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi kepekatan Gamma Linolenic Acid (GLA), bunga matahari dan Vitamin E.

Ostematrix
Produk komprehensif yang memberikan nutrien dengan matriks unik yang penting termasuk kalsium, Vitamin D, magnesium, Vitamin D dan mineral zink, tembaga dan mangan yang membantu dalam memelihara tulang yang sihat.

Vivix
Memberikan campuran botanikal unik daripada Polyganum Cuspidatum, Muscadine Grape, Europeean Elderberry dan Purple Carrot yang kaya dengan nutrien polidenol.

** Kombinasi nutrien yang menepati keperluan wanita si setiap peringkat kehidupan mereka.

Kerana Wanita Begitu Berharga =)

Hubungi saya untuk mendapatkan ready stock, konsultasi percuma, harga istimewa menepati bajet & keistimewaan sebagai pelanggan aainaa-nadirah.com
ATAU
Klik di bawah untuk pembelian secara online menggunakan kad kredit/ kad debit. Anda tetap akan menikmati After Sales Services dari aainaa-nadirah.com

0 Yang Cantik Jelita Komen:

Post a Comment