Happy Birthday Dear Hubby

Assalamualaikum..

Smlm birthday Hubby. Yeah.. walaupun hubby always remind not to buy present, no need to celebrate. Tapi, rasanya dia kenal his wife very well kan. Bagi saya tak lengkap if tak buat something utk seseorang yg saya sayang. Nak tau kenapa? Sebab saya tatau.. tahun depan nya masih adakah masa utk semua ini? Teettt.. hanya nak appreciate masa yang ada =)

Khamis last week lagi saya dah huru hara fikir apa yg istimewa? Saya tgk masalah terhampir aje. Antara listed utk saya grab ada tiga actually. Tv, Motor, atau Alat senaman cthnya treadmill. End up, saya tuju ke Bangi slps survey harga yg berkenaan di internet. Pilih kedai tu sbb ant yg termurah. Its hard sebenarnya sbb saya kena hadapi ape jua kemungkinan if hubby x setuju. Sbb yes of course dia mmg tak setuju saya berbelanja utk benda² besar mcm ni. 

Then jumaat malam, tiba² we got small gaduh. Sedih sgt! Tapi x pe..plan ttp diteruskan.

The day pun tiba. Pagi² tu saya buatkan Snowy Cotton Cheese Cake since hubby tak pernah rasa kek yg dah berkali² saya buat utk customer. Here we go. Kek siap tepat jam 4pm. Haha. Lamanya! Sbb sambil tunggu kek sejuk, saya gigih kemas rumah.

Hadiah utama. Org kedai dtg pasang around 1pm. Asalnya tak request bracket. Tapi org kedai nasihatkan amik sbb xnak tertimpa kat anak.. Ok... Pilih yg smart ni sbb kat umah ada hypptv. Rugi tak guna.

Siap semua kerja around 4.15pm. Terkocoh² balut 2nd hadiah, tulis kad dan kelam kabut buka photoshop dan kelam kabut lg cari thumb drive. Tak jumpa! Lastly jumpa juga. Lega sgt. Then sebelum keluar, cucuk thumbdrive dan paparkn gambar yg buat td dan put all hadiah di meja tv. Masa tu was² gak..mau ke gambar tu stay smpai hubby blk keje. Takpelah... Then saya membawa diri ke Bangi... haha. Merajuk tak habis lagi, plus debar tggu respon hubby. So, baik aaii lari dulu kan.
   
Gambar apa kat skrin TV tu? Ni ha dia. Simple sgt sbb xsempat nak buat lawa². Ok tak, kretip x surprise aaii?

Dalam 6pm masih otw nak balik rumah smbil debar² membayangkan suasana hubby balik. Kalau laa ada cctv kan. Hehe.. Then suddenly dpt msg whatsapp dari hubby. Sekilas aaii baca dah tau penerimaan dia. Ok lega. Tp, ego aaii ni berbaki lagi. Hehe.. Ape² pun bersyukur sbb semuanya akan ok. 

Saya tak terus balik. Pegi kedai dobi hantar karpet kesayangan yg tertumpah air teh. Hmmm....

Sampai rumah anak² happy sambut mamanya ni smbil tak lekang wish thanks... hubby pun berseri² je. Ok, so happy tp... i dont know how to react.. Hahaha... dan mcm biasa hubby keep on asking how much, bla bla bla... takpe.. dah boleh agak.

Malamnya he got another surprise. Sepatutnya deliver ke ofis. Tp kedai bunga terlambat sikit. So dia htr ke rumah. Its ok... sbb dek kerana itu, kedai bunga tmbah 2 biji coklat dan 2 kuntum rose. Ok la kan. Hubby kata mujur x smpai ofis. Malu! haha. aaii tau dia malu tp saje... suka sgt dgn gubahan dia. Cantik dan ada seri. Saya order kat pinkpetals @ subang.

Pastu.. jom la makan kek =)



Nak tau tak, selama 7 tahun jadi hubby wifey, tv apa kami guna? 
TV lama Sony 21". Hubby guna dari bujang lagi. Elok lagi. Takde pun rosak². My hubby mmg x kan beli lain selagi tak rosak. Tapi ada masa saya stress berebut tv dgn anak. Hubby pun sama. So...itulah sebabnya..

So, tv tu dgn susah payah saya bawak naik atas. Angkut sdiri sbb bila hubby smpai dia tanya mana Tv lama dia.. saya cakap dah kena jual. Hehe. Tv atas guna siaran biasa je la dulu.. Hall atas mmg tak berseri ye.. sbb budget takat tu je. Hihi.

Happy Birthday Dear Hubby. Semakin meningkat usia.. semakin dekat kita dengan kematian.

2 Yang Cantik Jelita Komen:

  1. Bagusnya...Aainaa, sy xtau nak bagi hadiah apa kat husband masa birthday dia..dah dia merajuk...huhu..mmg xde idea..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah lepas ke? Alahaii..dia dah balik sini? Buat la something jiha. merajuk tu abaikan..nanti dia senyum la.. =)

      Takpe belated pun.. bg je apa yg dia x de atau dia teringin atau dia x mampu beli. Hehehe... tp yg dia tak mampu pun kita x mampu kan. kikikiiii.

      Delete