CoQHealth Plus

Assalamualaikum & Good Day =)

Apa itu Koenzim Q10?

CoQ10 merupakan zat makanan larut lemak yang hadir secara semulajadi dan ditemui di setiap sel tubuh kita. Ia memainkan peranan penting dalam menghasilkan tenaga di peringkat mitokondria, bahagian sel yang berfungsi mengeluarkan tenaga dalam bentuk ATP. Menyedari peranan CoQ10 dalam pengeluaran tenaga di peringkat sel, tidak hairanlah kita mendapati kandungan CoQ10 lebih tertumpu di bahagian yang memerlukan tenaga lebih banyak terutama di bahagian jantung, sistem imun, hati dan buah pinggang.

Mereka yang mengami sakit jantung didapati mempunyai tahap CoQ10 yang rendah di sel² jantungnya. Kajian mencadangkan yang CoQ10 dapat menguatkan otot² jantung. menyokong kapasiti degupan jantung dan memperbaiki pengedaran darah keseluruh tubuh.

CoQ10 juga berfungsi sebagai agen antioksidan kuat di mana ia melindungi membran sel daripada ancaman radikal bebas. CoQ10 membantu melindungi arteri daripada pengoksidaan lipo protein berkepekatan rendah (LDL) dan menyokong fungsi saluran kapilari darah.

Cabaran :

Keupayaan tubuh dalam menghasilkan CoQ10 menurun seiring peningkatan usia. Walaupun pengambilan diet dapat membantu tahap CoQ10, jumlah CoQ10 yang diambil daripada makanan adalah kurang daripada 10mg sehari. Faktor² lain seperti diet yang tidak seimbang, pendedahan terhadap radikal bebas seharian dan penggunaan ubat-ubatan seperti jenis dadah bagi mengurangkan tahap kolesterol(1) boleh mengurangkan tahap CoQ10 dalam tubuh. Maka, pengambilan suplemen boleh membantu untuk menyeimbangkan tahap nutrien yang penting ini ke dalam tubuh.

Berapakah jumlah Koenzim CoQ10 yang terkandung di dalam makanan kita?

Daging - 85gram/ sajian - 2.6mg CoQ10
Ayam - 85gram/ sajian - 1.4mg CoQ10
Kacang Panggang - 25gram/ sajian - 0.8gm CoQ10
Brokoli rebus - 1/2 cawan, dipotong dadu - 0.5gm CoQ10
Oren - 1 biji saiz sederhana - 0.3gm CoQ10
Strawberri - 1/2 cawan - 0.1gm CoQ10
Telur Rebus - 1 biji saiz sederhana - 0.1gm CoQ10

Penyelesaian Untuk Anda :
Shaklee CoQHealth Plus mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan Vitamin E dan ekstrak Teh Hijau yang didatangkan di dalam kapsul bioketersediaan dengan minyak kacang soya bagi memastikan potensi penguraian maksimum dan penyerapan yang lebih baik. CoQ10 telah ditunjukkan dapat : 

  • Menyokong penghasilan tenaga bagi jantung
  • Menggalak dan melindungi arteri sihat terhadap pengoksidaan LDL
  • Meningkatkan peredaran darah
  • Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di dalam darah 
Perbezaan Shaklee :


  • Bagi mendapatkan jumlah setanding 28mg CoQ10 yang terdapat di dalam CoQHealth Plus, anda perlu memakan hampir 1.7kg ayam atau 28 cawan brokoli.
  • Shaklee CoQHealth Plus menggabungkan Koenzim Q10 dan Vitamin E yang dipercayai dapat menguatkan keupayaan antioksida yang ada pada Vitamin E untuk melindungi sel² tubuh.
  • Shaklee CoQHealth Plus juga menawarkan khasiat ekstrak Teh Hijau yang mengandungi procyanidins, yang telah dikenalpasti dapat membantu menyokong kesihatan endhothelium (tisu² yang menghubung salur darah dan jantung)(2)
  • Shaklee hanya menggunakan sumber semulajadi melalui kaedah penapaian yis untuk memberikan sumber ketersediaan CoQ10 yang berkualiti tinggi.

Hubungi saya untuk mendapatkan ready stock, konsultasi percuma, harga istimewa menepati bajet & keistimewaan sebagai pelanggan aainaa-nadirah.com
ATAU
Klik di bawah untuk pembelian secara online menggunakan kad kredit/ kad debit. Anda tetap akan menikmati After Sales Services dari aainaa-nadirah.com


Rujukan:
1. Bargossi Am, et al. Exogenous CoQ10 suplementation prevents plasma ubiquinone reduction induced by HMG-CoA reductive inhibitors. Mol. Apects Med 1994; 15 (Suppl.):s187-93
2. Alexopoulus N. Vlachopoulus C, et al. The acute effect of green tea consumption on endothelial function in healthy individuals. Eur J Cardiovasc Prev. Rehabil. 2008 Jun; 15(3):300-5


0 Yang Cantik Jelita Komen:

Post a Comment