Make Over Meja Lama Jadi Baru

Assalamualaikum dan Hai =)

Lama tak bercerita kat blog ni, rasa rindu pulak. Rindu pulak pada zaman aktif blogging. Sekarang ni zaman Facebook dan Instagram... blog dah makin suram. Eh, ye ke... Tapi bab nak cari info pasal travel, renovate & deco rumah, kita masih suka blogwalking kan.. betul tak?

Okeylah kali ni nak cerita aktiviti biasa-biasa... aktiviti takde kerja, cari kerja... hihi. Kisahnya kami anak beranak make over meja lama yang dah buruk dan tak berseri tu... yang macam dah taknak orang pandang kepada meja yang lawa, berseri dan tiba-tiba jadi rebutan. Hahaa,,,,


Ini mejanya,,, alahai sedih betul rupa dia kan. Ini meja lejen.. bertahun-tahun guna dari zaman saya sekolah rendah. Orang terakahir guna meja ni, adik saya. Wujud di rumah saya pun sebab adik nak tumpangkan meja ni kat sini sebab dia berpindah rumah sewa....

Jadi, alang-alang tinggal sini, biar saya make up kan meja ni,,, boleh la saya guna kejap. Hihi... nak make up ni saya cuma guna spray warna putih untuk bahagian kaki meja dan balut dengan wallpaper Mr DIY. Masa tu, ada wallpaper ni ada offer.. dapatlah beli dengan harga RM6.90 segulung... 


Hasil meja yang dah siap make up. Berubah rupa terus, kan?


Meja kedua yang di make up kan. Meja ni lagi lama usianya dari meja tadi. kalau tak silap, meja ni wujud masa umur saya 4 atau 5 tahun kot. Atau mungkin 6 tahun. Sekarang umur saya dah 32tahun... haaa lama betul meja ni bertahan kan... ni meja Along saya.. hihi. Tapi dah jadi harta saya pulak. Hihi...



Okey, siap! Dua-dua meja dah lawa, kan. Nampak macam meja baru dah. So, jadi lah rebutan di antara anak-anak saya. Haha... siap pesan, jangan pulangkan meja2 tu pak saudara diorang...hihi.... Bila post gambar2 ni ke group whatsapp famili pun, diorang teruja. Apatah lagi pemilik terakhir meja ni....

Okeylah..ni je make over nya.. Atleast bila dah make over ni, takdelah rasa nak buang atau beli yang baru, kan... jimat... jimat. Okey, next kita make over benda lain pulak =)

0 Yang Cantik Jelita Komen:

Post a Comment