Make Over Dinding Kaunter Bar

Assalamualaikum dan Hai...

Akibat dari join group Kelab Dekorasi Ikea... saya macam dah tak tentu arah bab mendeko rumah. Haha. Setelah 4 tahun lebih tinggal di rumah ni, barulah ada rasa nak deko rumah... selama ni memang suka deko rumah tapi feel tu belum betul-betul ada... 

Bajet ciput, jadi dekonya ala kadar je. Buat pun sikit-sikit... slow-slow. Takpe, janji ada progress =)

Kali ni deko nya tak banyak. Cuma tampal wallpaper je. Saya dah mula kenal wallpaper Kaison. Bagi saya satu bonus bila kenal Kaison ni sebab wallpaper dia murah je. Satu gulung dengan saiz 45cm x 10 meter cuma RM19.90. Bab pasang, saya pasang sendiri je... jimat. Hehe,

Sebelum tampal wallpaper, dinding ni memang tak berseri langsung, siap ada kesan conteng lagi..haha.


Buat- buat tak nampak jelah disaster kat area ni ye... hihi.


Dah siap pasang.. yeay! Baru laa nampak hidup sikit ruang ni. Untuk dinding rendah ni, oklah... takde la rasa terseksa sangat nak pasang.. kalau dinding tinggi tu memang lenguh la tangan.. harus buat berdua.

Sedikit tips yang saya dapat untuk pasang wallpaper ni... pastikan dinding tu bersih dari habuk... seeloknya, ratakan dinding tu. Dan, bila lekat kepingan sebelah tu, seeloknya, overlap sikit dalam setengah inci... tapi saya tak buat pun,,, huhu. Saya buat ikut suka hati.. Harap2 bertahan lamalah wallpaper ni.. 

Next time saya share pulak keseluruhan ruang ni ya... =)

0 Yang Cantik Jelita Komen:

Post a Comment