Soalan : Perlukah Saya Ambil Satu Set Kesihatan Kanak-Kanak?

Assalamualaikum...

Syukur Alhamdulillah sejak beberapa hari ini, whatsapp saya kerap disinggah message dari ibu-ibu jelita, bertanya perihal set kesihatan kanak-kanak. Syukur, semakin ramai ibu yang alert dan tiada berkompromi dengan kesihatan anak. Saya juga seperti mereka. Tiada kompromi dengan kesihatan anak. Malah sangat gembira melihat anak-anak seronok mengunyah vitamin =)

Secara umumnya, terdapat empat vitamin asas untuk kesihatan anak-anak dari pengeluar Suplemen yang tidak asing lagi iaitu - SHAKLEE. Jom saya kongsikan apakah vitamin itu.

Vitalea For Children ~ Sumber Multivitamin & Multimineral
Chewable Vita-C Plus ~ Sumber Vitamin C
OmegaGuard ~ Sumber DHA dari minyak ikan terbaik
Meal Shakes ~ Sumber multivitamin & Multimineral dalam bentuk serbuk

Okay... berbalik pada kisah whatsapp tadi. Hari ini, saya menerima msg dari seorang kawan yang bertanya pendapat bagi pihak adiknya, vitamin apa yang sesuai untuk anak saudaranya yang kerap selsema & batuk. Dan selalunya berpanjangan. Hasil pemeriksaan dengan pakar kanak-kanak, doktor mengesahkan anak saudaranya mengalami alergi. Jadi, bagaimana saya boleh membantu dengan suplemen Shaklee.

Saya kongsikan poster di atas dan saya ceritakan sedikit pengalaman saya memberikan anak-anak saya 4 jenis vitamin ini. Melalui pemerhatian saya sendiri, vitamin-vitamin ini sangat membantu menguatkan sistem imun anak-anak. Alhamdulillah, anak saya sihat dan sangat susah demam, selsema dan batuk. Syukur atas rezeki kurniaan Allah. Kalau ada pun terjangkit, tak ambil masa yang lama untuk reda =)

Kemudian, kawan saya bertanya lagi.. perlu tak ambil kesemuanya? 

Jikalau ada bajet yang besar, boleh juga ambil ke semuanya. Set ini lengkap untuk anak-anak yang peaky eater, ada masalah tumpuan dalam pelajaran, kurang selera dan berat badan, eczema, kerap sakit dsb. Tetapi, memandangkan masalah utama anak saudara beliau ialah kerap selsema dan batuk serta disahkan mengalami alergi, maka saya syorkan kombinasi : 

Omega Guard + Chewable Vita-C 
atau 
Meal Shakes + Chewable Vita-C

Okay, next time saya akan kongsikan kenapa hanya 2 jenis yang saya syorkan. Nantikan juga testimoni dari ibu-ibu yang telah mencuba set ini ya. Untuk keterangan yang lebih lanjut, jelas dan cepat, boleh juga terus hubungi saya di talian 012-3453316.

Semoga anak-anak kita sentiasa dilindungi NYA dan diberi kesihatan yang baik. Amin...

0 Yang Cantik Jelita Komen:

Post a Comment