Renovation progress lagik!

Salam...
Renovation progress lagik! Sorry uolls...just nak kongsi info + ideas je.. kot² ada yg tengah cari info & idea reno² ni kan =). So, progress agak slow sikit sbb puncanya dari kitorg jugak...lambat bagi ukuran sinki + dapur. Jadi cuti smlm kitorg dah setel hantar hud, hoob, sinki. Hopefully pasni smooth jek.

Atas ni gambar hari ini. Lunch hour tadi my husband g rumah utk tengok kerja² diorg, explain tempat² yang saya marking ptg smlm & bagi kod² tiles yang kami pilih smlm... Ruang besar tepi tu tempat letak mesin basuh + tong sampah =) Tempat sinki pun mark betul²... tak mau sinki duk tengah² tingkap.

'Memasak' corner. Pun dah mark siap² smlm mana nak letak tunkunya =). Saya sendiri decide tempat letak tu ikut 'gaya hidup' saya di dapur.. sbb saya mmg begini cerewet. Sbb nanti yang banyak guna dapo ni, saya jugak... kena la cerewet² sket =P

  Kawasan ampai sebelah wet kitchen dah letak atap lutsinar as our request.So, bilik sebelah area ni x gelap.. kain² pun dapat cahaya matahari semulajadi.. so, kalo g keje, or mana² tak runsing baju kat ampai basah, tak kering.

Kawasan ampai ni akan sentiasa cerah begini. Kalau hari siang atau panas, nampak macam pasang lampu jek.. Idea atap lutsinar ni saya amik dari rumah mak ayah saya. Kat sana ada la dua tiga tempat ayah letak atap lutsinar ni. So, dapat jimatkan letrik =)

View dari dry kitchen. Ni tingkap yang dah tukar jadi tingkap mati satu panel. Dinding sblh tingkap tu dah selamat kena simen. So, ada space nak letak wall kabinet lagi kat dua² dinding.

Okay, nanti saya cite lagi next progress ye. Sabtu ni InsyaAllah berurusan dengan orang grill pulak =) *Sharing is caring*

0 Yang Cantik Jelita Komen:

Post a Comment